Kezdőlap / Új jármű / Iveco Trakker

IVECO Trakker

kiemelkedő megbízhatóság extrém körülmények között is

Az IVECO bánya- és építőipari tehergépjárműve lehetővé teszi Önnek, hogy rendkívüli teljesítménnyel dolgozhasson áthatolhatatlan, egyenetlen terepen, elviselve a folyamatosan nagy igénybevételt. A 14 és 56 tonna megengedett össztömegű jármű fülke-alváz és nyerges vontató kivitelben rendelhető, két-, három- vagy akár négytengelyes változatban.

Az IVECO Trakker teherautó bemutatása

A bányák és építkezések nélkülözhetetlen kelléke. Ilyen környezetben a szállítási feladatokat szélsőségesen nehéz körülmények jellemzik. Az ilyen helyeken dolgozó ügyfeleink pontosan tudják, hogy mit akarnak, különösen az erő, a megbízhatóság és a teljesítmény tekintetében.

Az Iveco közúti és off-road körülmények közötti használatra kifejlesztett nehéz teherautó családja EuroTrakker néven, sok éven át épp ezekkel a tulajdonságaival bizonyított a piacon a vásárlóinak. 2005-óta a közkedvelt járműcsalád az egységes Iveco arculat jegyében új „ruhában”, megújult technikai háttérrel várja tulajdonosait. A Trakker ötvözi a „terepes” tehergépkocsik tartósságát és terhelhetőségét, az országúti fuvarfeladatokat ellátó járművek kényelmével.

77 különböző változat,
2 féle motor, hat féle teljesítményszint,
A 2, 3 és 4 tengelyes modellek „könnyített” és „nehezített” változatban is elérhetőek a felhasználásnak megfelelően.
Könnyű változat:
  • főleg közúti felhasználás
  • komfort, gazdaságosság
  • közúti súlykorlátozások
Nehéz változat:
  • szélsőséges üzemeltetési körülmények és terepviszonyok
  • a nehéz bányagépek alternatívája
  • erő és robosztusság
  • 6 x 6 és 8 x 8-as változatok


Külső és belső megjelenés

A Trakker kívülről-belülről teljesen megújult kabinja a kategória legmodernebb vívmányait vonultatja fel.

Külső

Rövid kabin, alacsony tetővel

A legelterjedtebb változat ebben a kategóriában. A rövid kabin méretét úgy alakította ki az Iveco, hogy tökéletes kényelmet biztosítson, sőt a személyes holmiknak is jut hely az ülések mögött.

Hosszú kabin, alacsony tetővel

Ez a változat akkor kerül szóba, ha a sofőrnek alkalmanként a kabin hátsó felében kialakított ágyon kell töltenie az éjszakát.

Ami a belsőt illeti, a Trakker a Stralis vívmányait vette át, ezzel biztosítva a tökéletes munkahelyet a sofőrnek:

új, légrugós, három irányba állítható vezetőülés,
minden irányba állítható kormánykerék,
multiplex rendszer – fedélzeti komputer,
kormánykerékbe integrált vezérlőszervek,
jelentős mértékben javított hangszigetelés,
rengeteg tárolórész,
elektromos ablakemelők.

Multiplex rendszer

A különböző kapcsolók és gombok által biztosított vezérlési impulzusok, és a szenzorok által a műszerek és berendezések állapotát leíró impulzusok, elektromos vezérlő egységekbe érkeznek, ami digitális jellé alakítja ezeket. A digitális jel ezután CAN-on jut el a megfelelő kijelzőre.

A Trakkerben a Stralis jól bevált fedélzeti egysége működik monochrom folyadékkristályos kijelzővel. A rendszer valamennyi, az üzemeltetéshez kapcsolódó fontos információt méri, számon tartja és megjeleníti. A kijelzőről leolvasható a különféle alegységek állapota, az üzemórák, a fogyasztás, információk a mellékhajtóművek működéséről stb. Az egység a Multiplex rendszer kijelzője is, tehát tájékoztat a jármű valamennyi fontos berendezésének állapotáról.


Technológia

Motor

CURSOR 8 - 7.790 cm3
Motortípus max. teljesítmény/fordulat max. nyomaték/fordulat
270 változtatható geometriájú turbo 270 LE(200 kW) / 1720-2400 1115 Nm / 1000-1720
310 változtatható geometriájú turbo 310 LE(228 kW) / 1950-2400 1115 Nm / 1000-1950
350 változtatható geometriájú turbo 350 LE(259 kW) / 1930-2400 1280 Nm / 1080-1930
CURSOR 13 - 12.900 cm3
Motortípus max. teljesítmény/fordulat max. nyomaték/fordulat
380 megkerülő szelepes 380 LE(280 kW) / 1500-1900 1800 Nm / 900-1500
440 változtatható geometriájú turbo 440 LE(324 kW) / 1450-1900 2100 Nm / 1000-1450
480 változtatható geometriájú turbo 480 LE(353 kW) / 1530-1900 2200 Nm / 1070-1530

Könnyű változatokhoz

A jármű össztömege kritikus tényező: emiatt a Cursor 8, 7. 8 literes hengerűrtartalommal, 680kg tömeggel, 310, 330 és 360 lóerős teljesítmény változatokkal a kötelező választás.

A motor előnyei már jól ismertek: fejlett technológia, megfelel az összes érvényben lévő károsanyag kibocsátási normáknak és híresen jó a fogyasztása.

Az építkezéseken és nehéz terepeken fontos tényező, hogy a változtatható geometriájú turbónak köszönhetően a maximális nyomaték igen széles motorfordulat tartományon rendelkezésre áll. Ez azt eredményezi, hogy a jármű hatékonyan küzd meg az emelkedőkkel, és a sofőrnek nem kell állandóan kapcsolgatnia a sebességeket fel- és lefelé menet. Ez növeli a vezető kényelmét, a váltó élettartamát és csökkenti a fogyasztást.

Nehéz változatokhoz

Ezeknél a járműveknél alapvető elvárás a robosztusság, megbízhatóság és terhelhetőség. A nehéz körülmények között dolgoztató ügyfeleink a nagyobb hengerűrtartalmat szeretik. Igazuk van: a tekintélyes 12. 9 literes hengerűrtartalmával a Cursor 13-as három teljesítménnyel, 380, 440 és 480 lóerővel választható. A hajtáslánc további előnyei között fontos megemlíteni az 58. 4-es áttételi viszonyt és a 4. 23-as végáttételt.

ZF manuális sebességváltók

A Trakkerhez választható sebességváltók a választott motorhoz és ezek nyomatékához igazodnak:

Cursor 8 9S 1310 TO, 16S 1620 TD
Cursor 13 A Cursor 13-as motoroknál a manuális váltók kiválóan alkalmas a nehéz terepkörülmények megoldására is: 16S 2220 TO, 16S 2520 TO

A Servoshift rendszer megkönnyíti a váltó kezelését. A sebességváltás nem csak könnyebb, hanem ez által gyorsabb is, így a motor nem veszít a fordulatból, jelentősen megkönnyítve az emelkedőn való haladást.

Eurotronic II Automata sebességváltó

Az Eurotronic sebességváltó 12 AS 1420 TD-s direkt hajtású változata opcionálisan rendelhető a 310 és 330 Le-s Cursor 8-as motorhoz. Az 12 AS 1930 TD-s direkt hajtású változata opcionálisan rendelhető a 360 Le-s Cursor 8-as motorhoz A Cursor 13-as motorhoz a 12 AS 2330 TO verziója választható.

A váltó előnyei:

vezetési kényelem: a sofőr kevésbé fárad, a munkavégzés hatékonyabb,
egyszerű kezelés: félautomata vagy teljesen automata üzemmód is választható,
biztonság: a sofőr teljes figyelmét a vezetésnek szentelheti, nem kell többi a fordulatszámra és a váltásokra koncentrálnia,
gazdaságos: az optimális sebességváltás miatt üzemanyag takarítható meg és a kuplung élettartama is meghosszabbodik.

Felfüggesztések

A Trakkerhez mindig a vásárló igényeinek legmegfelelőbb felfüggesztést kínáljuk:

26 és 32 tonnás parabola rugós felfüggesztés: kisebb önsúly,
32 tonnás félelliptikus felfüggesztés: extrém terhelés és szélsőségesen nehéz körülmények közé,
légrugós felfüggesztés: a nagyobb kényelem biztosításához.

Fékrendszer

Valamennyi Trakker, aminek nem hajtott az első tengelye (4x2, 6x4 és 8x4) a jól ismert előnyökkel rendelkező első tárcsafékkel működik. Ezeket a járműveket hátul nehéz terepkörülmények közt is megbízhatóan működő dobfékekkel szerelték fel.

A 4x4, 6x6 és 8x8-as hajtású járműveken az első és hátsó tengelyeken egyaránt dobfékek működnek. Ezek a fékek a korszerű Duo Duplex eljárással működnek, aminek lényege, hogy a fékbetéteket két henger szorítja fékezéskor a doboknak, nem pedig egy, így a fékbetétek kopása szimmetrikus, ezáltal ezek jóval (+60%) hosszabb élettartamúak. Új lehetőség, hogy a járművek teljes féktárcsás kiépítésben is rendelhetőek.

Az EBL (elektromos fékerő hangoló) a korábbi mechanikus terhelésfüggő fékerő szabályozást váltja fel korszerű elektronikus vezérléssel. Az EBL vezérlését az intelligens ABS kezeli.

A Trakker ABS rendszere négycsatornás, négymodulátoros. A változtatható geometriájú turbó hatását is kihasználó dekompressziós motorfék (ITB) jóval hatékonyabb és korszerűbb, mint a kipufogófékes megoldások, mivel a forró levegő nagy része a kipufogó gázokkal együtt távozik, ezáltal a motor felső része nem melegszik. Igény esetén a hajtott kerekekre ASR (kipörgésgátló) is rendelhető.

Kapcsolat

LEVANTEX KFT. / Hivatalos IVECO márkaképviselet

TELEFON: 06-1-435-3000
E-MAIL: E-mailt megjelenít
TELEPHELY: 1044 Budapest, Ipari Park utca 2.

Nyitvatartás
Szerviz / Alkatrész Munkanapokon 7.00-17.00
Értékesítés Munkanapokon 8.30-16.30
Bérautó Munkanapokon 8.30-16.30
Hírlevél feliratkozás
Az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem.