Kezdőlap / Új jármű / Iveco Stralis Hi-Way

IVECO Stralis Hi-Way

KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG ÉS HOSSZÚ ÉLETTARTAM

Az IVECO kiemelkedő minőségű nehéz tehergépjárművei nyerges vontató és felépítményezhető alvázas teherautó formájában, 18–32 tonna megengedett össztömeggel, illetve akár 44 tonna megengedett szerelvénytömeggel elérhetők. Ideális megoldás minden kommunális feladatra, városi vagy regionális fuvarokhoz és hosszú távú árufuvarozásra.

Az IVECO Stralis Hi-Way nyergesvontató bemutatása

Az „Az év haszongépjárműve 2013” címmel büszkélkedő Iveco Stralis Hi-Way megoldás a ma és holnap szállítási feladataira: az egyetlen a kategóriájában, mely a költségek ellenőrzéséhez és csökkentéséhez a funkciók széles skáláját kínálja.

A Hi-Way fejlesztése során az Iveco kiemelt figyelmet fordított a teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) csökkentésére: az Iveco Stralis Hi-Way alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és karbantartási költségeket, fokozott megbízhatóságot és minőséget, még jobb ergonómiát és vezetői komfortot, valamint optimalizált üzemeltetési felügyeletet biztosít. A nemzetközi útvonalakon használt nehézkategóriás gépjárművek esetén a különböző tényezők eltérő arányban határozzák meg a költségeket: a sofőr költségek 33%-ban, a befektetés értéke 8%-ban, a jármű karbantartása és javítása 5%-ban, az üzemanyag-fogyasztás 36%-ban, az útdíjak és adók 18%-ban befolyásolják azokat. Az Iveco Stralis Hi-Way az egyes költségelemek csökkentésével akár 4%-os birtoklási költség csökkenést is eredményezhet a nemzetközi feladatok teljesítése során, feltéve, hogy egy nyerges vontatós Iveco Stralis Hi-Way négy év alatt évente átlagosan 130.000 kilométert tesz meg.

Az egyedülálló HI-eSCR utókezelő technológia, az FPT Industrial által tervezett és szabadalmaztatott katalitikus redukciós rendszer révén az Iveco Stralis Hi-Way az egyetlen olyan nehézgépjármű a piacon, amely kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesíti az Euro VI kibocsátási határértékeket.

Az Iveco Stralis Hi-Way új, korszerű integrált telematikai szolgáltatásokattovábbfejlesztett ügyfélszolgálati eszközöket és az elérhető legkorszerűbb menetbiztonsági felszereléseketkínálja, például fékasszisztens funkcióval ellátott EBS rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, ESP rendszert, visszagurulás-gátlót, adaptív sebességtartó automatikát, nappali menetfényt, valamint új fáradtság figyelő (Driver Attention Support) funkcióval ellátott fedélzeti kommunikációs és informatikai rendszert.

Az Iveco Stralis Hi-Way egyedülálló IVECONNECT rendszere egyszerű és integrált módon teszi lehetővé az információs és szórakoztató rendszerek, a navigáció, a vezetéstámogató eszközök és a korszerű flottakezelési szolgáltatások kezelését.

A vezetési teljesítmény növeléséhez az Iveco Stralis Hi-Way a szolgáltatások eddig is rendkívül széles választékát új eszközzel bővíti. Az egyedülálló vezetési stílus értékelő (Driving Style Evaluation) funkció lehetővé teszi a sofőr számára vezetéstechnikájának valós idejű korrigálását. A DSE rendszer egy az Iveco által kifejlesztett algoritmus segítségével dolgozza fel a motor, a jármű és a GPS által szolgáltatott adatokat, és valós időben ad visszajelzést a vezetési stílusra, valamint javaslatot az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére.

Ráadásul, ha a jármű kapcsolódik az IVECONNECT FLEET rendszerre, a program segítségével a flottamenedzser távolról értékelheti minden egyes sofőr teljesítményét.

Az Iveco Stralis Hi-Way nehézgépjárművek a gyártási minőség legszigorúbb szabványainak megfelelően készülnek. Az új Iveco Stralis Hi-Way járműgeneráció kiterjedt minőségi és megbízhatósági vizsgálatokon esett át. Több mint 6 millió kilométernyi tartóssági vizsgálat és több mint 11 millió kilométernyi valós vezetési próba előzte meg az Iveco Stralis Hi-Way modell bemutatkozását.


Megjelenés

A jelentősen áttervezett Iveco Stralis Hi-Way fülke külső kialakításakor a jármű aerodinamikájának, ezzel együtt üzemanyag-hatékonyságának a javítása volt a cél – többek között vadonatúj, központi hűtőrács, áttervezett légterelők és lökhárító, új, LED-lámpákkal ellátott külső napellenző, új LED-es nappali menetfény és Xenon fényszórók (opcionálisak, nem részei az alapfelszereltségnek) kerültek a fülkére.

Válasszon az Iveco Stralis Hi-Way színpalettájából:




Technológia

Motor

Az Iveco Stralis Hi-Way Cursor FPT Industrial motorokkal érhető el, amelyek alacsony üzemanyag-fogyasztást és kiváló teljesítményt biztosítanak.

A manuális, automatizált és automata váltóval is kapható Iveco Stralis Hi-Way modellekhez soros, 6 hengeres felépítésű FPT Industrial Cursor motorok számos lökettérfogat-változatban (8, 10 és 13 literes az Euro V típuscsaládnál; 9, 11 és 13 literes az Euro VI típuscsaládnál) rendelhetők, a dízelmotorok esetében nyolcféle (310-től 560 lóerőig), a CNG-motorok esetében pedig háromféle (270-től 330 lóerőig) teljesítménnyel. Az Iveco Stralis Hi-Way motorok mindegyikét alacsony üzemanyag-fogyasztás és kiváló teljesítmény jellemzi, maximális nyomatékuk pedig már nagyon alacsony (1000 ford/perc) fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mivel kevesebb sebességváltásra van szükség, ez a rugalmasság nagy hatékonysággal és vezetési kényelemmel párosul az Iveco Stralis Hi-Way esetében.

Az Iveco Stralis E5/EEV motorválasztéka

Motortípus   C8 C10 C13
Hengerek / szelepek száma   6/24 6/24 6/24
összlökettérfogat cm3 7790 10300 12880
         
Legnagyobb teljesítmény kW (LE)/1/min 228(310)/1650-2400
309(420)/1450-2000 368(500)/1550-1900
    242(330)/1650-2400 330(450)/1500-2100 412(560)/1550-1900
    265(360)/1700-2400    
Legnagyobb nyomaték Nm/1/min 1300/1200-1700 1900/1050-1550 2300/1000-1500
    1400/1100-1700 2100/1050-1500 2500/1000-1600
    1500/1100-1700    
Száraz tömeg kg 680 932 1006

Az Iveco Stralis Hi-Way E6 motorválasztéka

Motortípus   C9 C11 C13
Hengerek / szelepek száma   6/24 6/24 6/24
         
Legnagyobb teljesítmény LE 310 420 500
    330 460 560
    360 480  
    400    
Legnagyobb nyomaték Nm 1300 1900 2300
    1400 2150 2500
    1650 2250  
    1700    

Hajtáslánc

Az Iveco kizárólag a legjobb minőségű alkatrészeket és a legjobb technológiát használja, hogy a Cursor motorok által leadott teljesítmény a lehető legkisebb veszteséggel jusson el a hajtott kerekekhez.

A sebességváltóknak számos változata van:

A hagyományos sebességváltókkal összehasonlítva, az EuroTronic egység jelentős előrelépés a vezetési kényelmet illetően, mivel a sebességváltó kart a műszerfalon elhelyezett kapcsolók helyettesítik.

A sebességváltó automatizálási elve a leggazdaságosabb üzemeltetés elérésére törekszik, mivel mindig a legmegfelelőbb sebességi fokozat kiválasztását garantálja. Megóvja a motort a túlpörgéstől és ezzel egy időben, csökkenti a tengelykapcsoló tárcsa kopását, a jármű üzemanyag fogyasztását és a zajkibocsátást egyaránt.

Az Arvin Meritor és az Iveco hátsó hidak rendkívül ellenállóak és csak csekély karbantartást igényelnek; hagyományos vagy kerékagy-áttétellel rendelkező kivitelben érkeznek a még nagyobb megbízhatóság és az egyre speciálisabb fuvarfeladatok által támasztott igények kielégítése végett.

Környezetvédelem

Az egyedülálló HI-eSCR utókezelő technológia, az FPT Industrial által tervezett és szabadalmaztatott katalitikus redukciós rendszer révén az Iveco Stralis Hi-Way az egyetlen olyan nehézgépjármű a piacon, amely kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nélkül teljesíti az Euro VI kibocsátási határértékeket. A nagy hatékonyságú SCR rendszer az Iveco Stralis Hi-Way esetében több mint 95%-kal csökkenti a nitrogén-oxidok szintjét. Az Euro VI járművekhez kifejlesztett FPT Industrial utókezelő technológia egyedi és különleges, mivel az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül teljesíti a szigorú nitrogénoxid-kibocsátási határértékeket. A Hi-eSCR technológiával felszerelt motor kiegészítő hűtést nem igényel, így az egyedi megoldás lehetővé teszi az utókezelési rendszer egyszerűsítését és a meglévő kabinstruktúra használatát.

Az EGR rendszerrel összehasonlítva, az Iveco által választott rendszer számos előnyökkel bír mind a környezet, mind pedig az Iveco Stralis Hi-Way vásárlói számára:

Megbízhatóság

Az Iveco Stralis Hi-Way megbízhatóság egyet jelent megtartani az ígéreteket – megbízhatóság, tartósság és a legmagasabb fokú biztonság minden körülmény között. A fékrendszer a tárcsafékekkel EBS és EPS rendszerekkel biztosítja a lehető legrövidebb féktávolságot, mindenféle terhelési és útminőségi paraméterek mellett.

Az Iveco Turbo Brake (dekompressziós motorfék) és az Intarder megléte, mind-mind a hajtáslánc élettartamát növelik, és nagy kereskedelmi sebességet biztosítanak. A nagy nyomaték (ami már 1000 1/ min fordulatszámtól rendelkezésre áll) biztosítja a motor optimális működtetését, megbízhatóságát és tartósságát.

Tartósság

Az Iveco híres az alvázai robosztusságáról. A Stralis Hi-Way alvázak hossztartói U keresztmetszetű, szűkülő szelvényű elemek, melyekhez speciális anyagból (Fe E 490- nagy szakítószilárdságú acél) készült 6, 7-7, 7 mm falvastagságú kereszttartókat szegecselnek. A mechanikai szilárdságra vonatkozó szabványok épp oly szigorúak, mint az elektromos és elektronikus rendszerek esetén.

Az Iveco Stralis Hi-Way elektromos vezetékezését a CAN-Bus és a multiplex rendszerek architektúrája szerint építették meg. Ez a megoldás biztosítja a jármű több egységeihez és érzékelőihez tartozó minden vezérlőegységnek, a megbízható és hatékony kommunikációt. A Multiplex technológia lehetővé teszi, hogy többféle jel haladhasson egyidőben a vezetéken.

A vezeték számának (-45%) és a csatlakozási pontok számának csökkentése egy sokkal megbízhatóbb, elegánsabb és tisztább elrendezést eredményezett az alvázon, és nagyban hozzájárult az elektromos rendszer egyszerűbb javításához is.

Fékrendszer

A teljes Iveco Stralis Hi-Way modellcsalád a Knorr gyártmányú hűtött tárcsafékekkel szerelt (pneumatikus működtetéssel és EBS elektronikus vezérléssel kiegészítve).

Az EBS optimalizálja a járművezető fékezési műveletét; amint a lábát a fékpedálra helyezi, abban a pillanatban meghatározza a lassítás mértékét, és a fékrendszer elektronikus vezérlőegysége ennek megfelelően állítja be, a lassítás paramétereit:

Azoknál a fuvarfeladatoknál ahol gyakran kell meredek lejtős útszakaszon haladni, célszerű választás lehet az Iveco Stralis Hi-Way második generációs ZF Intardere, mely immáron szélesebb motorfordulatszám tartományon belül képes leadni a legnagyobb fékező nyomatékát. Kisebb a teljesítmény vesztesség is, alapjárati fordulatszámnál ebből adódóan csökkenti az üzemanyag fogyasztást is.

Biztonság

A teljes Iveco Stralis nyergesvontató modellpaletta már ESP – elektronikus menetstabilizáló rendszerrel is rendelhető.

Az ESP számos funkciója mellett olyan új elemeket is tartalmaz, melyek az aktív biztonság terén kifejlesztett legújabb eredményeket tükrözik:

Kapcsolat

LEVANTEX KFT. / Hivatalos IVECO márkaképviselet

TELEFON: 06-1-435-3000
E-MAIL: E-mailt megjelenít
TELEPHELY: 1044 Budapest, Ipari Park utca 2.

Nyitvatartás
Szerviz / Alkatrész Munkanapokon 7.00-17.00
Értékesítés Munkanapokon 8.30-16.30
Bérautó Munkanapokon 8.30-16.30
Hírlevél feliratkozás
Az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem.