Kezdőlap / Prémium használt / Blog / Beszállítás és honosítás – 7 buktató, amivel biztosan nem számolt

PRÉMIUM HASZNÁLT IVECO TEHERAUTÓK

Blog

Beszállítás és honosítás – 7 buktató, amivel biztosan nem számolt

Kiválasztotta a megfelelő járművet és már csak haza kell hozni? Sima ügy, gondolhatnánk. Pedig ekkor kezdődik csak a megpróbáltatások java!

A használt teherautók beszerzésével foglalkozó blogunk következő részében arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ha meg is találta a megfelelő járművet a kínálatból, akkor sincs még túl a nehezén. Sőt, mondhatni, most kezdődik a java!

A kiválasztott teherautót általában több országon keresztül kell hazaszállítani. Méretük miatt a „tréleres” beszállítás legtöbbször szóba sem jöhet, ezért „lábon” kell őket hazajuttatni. Ekkor kezdődnek a problémák:

1. buktató: Milyen rendszámmal hozzuk át ezeken az országokon, hiszen ott már, itt pedig még nincs regisztrálva a teherautónk?
Német ideiglenes rendszámot például csak érvényes TÜV vizsga esetén adnak ki, ami sok esetben nincs vagy lejárt ezeken az autókon, vizsgázatásuk pedig komoly költséggel járhat ott kint. A magyar ideiglenes rendszámot az osztrák rendőrök rendszeresen nehezményezik, bírságolják.

2. buktató: Hogyan fogjuk ezt a rendszámot és az autót az útdíjfizető rendszerekbe regisztrálni, külön-külön, országonként?
Például a lengyel rendszerbe a magyar ideiglenes rendszámot lehetetlen regisztrálni, viszont lengyel ideiglenes rendszámot nem lehet váltani. A magyar ideiglenes rendszám ugyanígy problémás a cseh és a szlovák rendszerben is.

3. buktató: Milyen környezetvédelmi osztállyal regisztráljuk, és ezt hogyan fogjuk igazolni a különböző országok hatóságai felé?
Az osztrák rendszerbe például nyomtatott formában kell igazolást küldeni a jármű károsanyag kibocsátási osztályáról, amit az ideiglenes forgalmi engedélyek nem, vagy nem minden esetben tartalmaznak.

4. buktató: Hol tudunk szabályosan és biztonságosan parkolni vele, amíg egy rövidfülkés teherautó vezetője kötelezően megpihen hazafelé jövet egy szállodában?
A szálláskereső programok sajnos nem térnek ki a megpihenni vágyó járművének méretére és megengedett legnagyobb össztömegére.
 
Mikor hazaértünk kezdődnek a honosítással kapcsolatos problémák.

5. buktató: Megfelelő formátumú és tartalmú szerződéseket írtunk, a megfelelő nyelveken? Minden szükséges eredeti iratot beszereztünk, hogy teljes körűen el tudjunk járni az itthoni hatóságoknál?
Fontos, hogy a megfelelő és eredeti igazolásokkal, illetve nyilatkozatokkal együtt kezdjük meg az ügyintézést, hogy ne kelljen ezek miatt esetleg újra kiutaznunk az eladóhoz.

6. buktató: Ha esetleg itthon még átalakítjuk a járművünket, akkor ennek az engedélyeztetéséhez és műszaki vizsgáztatásához is rendelkezünk minden információval és dokumentációval?
Minden utólagos átalakítás (például emelőhátfal fel- vagy leszerelés, felépítmény csere vagy átépítés) hatósági engedély köteles, amely a szabályok szerint a jármű eredeti állapotában történő forgalomba helyezését követően kérhető.
 
7. buktató: Finanszíroztatni szeretné a járművét?
Ha Ön vásárolja meg a teherautót külföldön, akkor a teljes összeget meg kell finanszíroznia magának. Ezt követően kellene a járművet refinanszíroztatnia Magyarországon, ebben azonban a legtöbb lízingcég nem tud segíteni.
 
Ha a fenti pontok közül egy vagy akár több kérdésre nem tudja a pontos választ (természetesen minden országra vonatkozóan külön-külön), akkor nyugat európai mércével mért, igen komoly bírságokra és/ vagy költségekre kell számítania.
 
Ne vállaljon kockázatot, bízza ránk használt tehergépjárműve beszerzését!



Kapcsolódó bejegyzések



 
Kapcsolat

LEVANTEX KFT. / Hivatalos IVECO márkaképviselet

TELEFON: 06-1-435-3000
E-MAIL: E-mailt megjelenít
TELEPHELY: 1044 Budapest, Ipari Park utca 2.

Nyitvatartás
Szerviz Munkanapokon 7.00-17.00
Alkatrész Munkanapokon 7.00-17.00
Értékesítés Munkanapokon 8.00-16.30
Bérautó Munkanapokon 8.30-16.00
Hírlevél feliratkozás
Az Adatkezelési Tájékoztatót megismertem.